Friday 25 June 2010

Avustralya’daki 2 Turk’un, 1 Gecede Degisen Basbakan Ile Ilgili Saskin Yorumlari

Gunlerdir burdaki televizyon ve gazeteler eski basbakan Kevin Rudd’un simdi bir secim yapilsa nasilda oy kaybedecinden dem vururken, biz de buranin genel politik durusunu, insanlarin yorumlarini ve bakis acilarini yakalamaya calisiyorduk. Anladigimiz kadari ile Kevin Rudd cok buyuk bir sevgi ile ve buyuk bir farkla baskanliga oturmus. Ancak son donemlerde, sonradan anladigimiz ‘iletisimsizlik’ sorunu yuzunden Isci partisi halk arasindaki guveni yitirmeye baslayinca, Basbakan yardimcisi Julia Gillard, olayi ele almayi ve 2011 secimlerinde oylarin Cumhuriyetcilere gecmemesini saglamayi hedeflemis. Arka planda neler oldu bilemiyoruz ya da burdaki arka plan olasiliklari ile ilgili yeterli hayal gucumuz olmadigindan midir nedir, saskin saskin sadece izliyoruz olanlari.

23 Haziran gunu, Turkiye’dekine oranla cok kisa ve oz, aksam haberlerini bir yandan izleyip, bir yandan emaillerimi okurken, yarim agizla ‘Bu Julia Gillard, Kevin Rudd’un arkasindan bir is ceviriyor’dedim. Gurol’la yorumlastik, konuyu gectik. Bir iki saat gecmeden , konunun ciddiyeti ortaya cikti. Gercekten de Julia Gillard, isci partisi oylarini asagiya cektigi dusunulen BASBAKAN Kevin Rudd’u aradan cikarip, yaptigi yanlislari duzeltip, 2011 olmasa da daha erken yapilacak secimlerde Cumhuriyetcilere oy kaptirmamaya calisiyormus! Stratejiye bak! Haberlere gore basbakanin odasina gtmis ve demiski (benim yorumumla) ‘ Bak Kevin, senin bu isi becerecegin yok, gel sen bu basbakanlik isini birak, cekil git, ben duzeltecem ortaligi’ Tabi Kevin buna ‘hayir ama duello ile kozlarimizi paylasalim’demis. Biz de haberlerden ogrendik ki 24 Haziran sabah 9:00 da, kapali kapilar ardinda duello yapilacak, ya Kevin basbakanliga devam edecek ya da Avustralya tarihinde bir ilk olacak ve 1 gecede halkin sectigi basbakana gule gule denilecek!

Tabi biz politikanin, Ciddi, Resmi, Acikli, Komik, Avam, Kasimpasali, Seksi... gibi cesitli versiyonlarini yasamis ve incelemis Turkler, sabahin 7 sinda dikilip TV karsisina gectik. Nefesimizi tuttuk ve kufur edilmeden, girtlaklar catlatilmadan nasil da bir basbakan bir gecede degisebilirmis... gorduk! Saka gibi degil mi!!!! Dun gece Avsustralya’nin basbakani bir adamdi, 24 Haziran da bir bayan! Peeeeehhh! Kan dokulmedi, kimse sokaklara dusmedi, ekonomik dengeler saskinliga ugaramadi, kimse orda burda Haleluya diye girtlaklari patlayincaya kadar bagirmadi. Cok sessizse oldu...

Anladik ki buralarda oylar KISILERE degil, PARTILERE veriliyor. Sadece 3 parti var bu arada... Tabiki biz Julia’ya degil Kevin’e oy verdik diyenler oldu. Tabiki Kevin Rudd GOZYASLARIYLA koltuguna veda ederken, onu sevenler de agladi. Ama hayati etkileyecek dengeler bozulmadi. Julia Gillard basbakanlik yemini ederken, biz de yeni demokrasi algimizi anlamak icin kendimize zaman vermeye karar verdik :)

Simdi bu yaziyi tekrar okuyun, ama Kevin Rudd yerine Tayyip Erdogan’i koyarak. Iste o zaman bizim burda neler hissetigimizi anlayabilirsiniz :) :) :)


Haftanin gerisi, bunu soylemek istemezdim ama... Watsons Bay’de denize nazir balik yiyerek, Centennial Park’da piknik yaparak, yatip gazette okuyarak, Entertainment Quarter da cocuklugumuzdan bir ana geri donerek, Powerhouse Museum ve Maritime Muzelerini gezerek gecti. Tabiki tum bunlari yaparken aklimizda heeep sizzler vardinizzzzz :)


Opucukler!

4 comments:

  1. Handeeee, o ağacın seni yemesinden çok korktum!!!

    ReplyDelete
  2. çocuklaaaarrr, eğer oralara gitmeseydiniz yazarlık yönünüz ortaya çıkmayacaktı...
    o ne biçim aynaymış öyle:))) ben çocukken izmir fuarındakilere girerdim, onu hatırladım..

    ReplyDelete
  3. Canlarim yazilarinizi okudukca mutlu oluyorum valla ohh bizim icinde gezin gorun eglenin...Yeni isin tekrar hayirli olsun. O kocaman agicin bana fotosunu ayrica gondersene kocam resmini yapar belki tam onluk bir agac:) optum ikinizide..

    ReplyDelete
  4. Valla yazınızı okuyunca bir kadın olarak (Hande teesüflerimi iletirim bayan değil:), her ne kadar Kevin Rudd'un yaptıklarını (apology vs...) beğensem de sevindim! Umarım gerçekten bir kadın başbakan olur da örnek "kadın başbakan" olarak okuturup çocuklara!
    Öptüm!

    ReplyDelete