Sunday 19 September 2010

Is Yapalim Derken, Aradan Bir Buyuk, Dilllere Destan Reef Cikardik :)

Belki bir cogunuzun onceden bildigi, “Eylul ayi Avustralya’nin kuzeyinde neler var” senlikleri kapsaminda 11-Eylul sabahi cook erken saatlerde Sydney domestik havaalani yoluna koyulduk. Gercekte, sirketimin Cairns’de duzenledigi, yilda bir yapilan Bb Summit icin, calismaya gidiyordum. Cumartesi-Carsamba arasi calistim da…Cumartesi fazla calismis olacagiz ki Pazar gununu bize off verdiler ve yakinlardaki Palm Cove Beach’e yuzmeye gittik.

Sahile girerken timsahlara karsi uyari levhalari gorsek de, Turk’e bisey olmaz dedik!!!!! Ve daldik suya :) :) (Yok yook kontrol ettik, bu mevsimde timsah olmazmis …. gibi gibi) Gug’de Pazartesi-Sali memleketin guzide mekanlari olan Townsville ve Darwin’e gitti. Yani kocam da, benim kadar caliskandir diyebiliriz bu duruma :) Townsville demisken, Cairns’e 45dakkika ucus mesafeli, Gug’un deyimi ile pek de birsey olmayan kucuk bir sehirmis. Tabi sacsiz polyanna kocam, gene mutlu olacak birsey bularak (tabi sansi da yardim etmis) renkte kirmizi, egzosda ikili, motorda 3600cc’lik sirin mi sirin bir Holden’la gunu gecirince, Pazartesi aksami kaldigimiz otele agzi kulaklarinda geldi. Ertesi gun ben gene organizasyon islerimin basina, Gug’ se Darwin’in yollarina dustu. Sali gunu benim icin en yorucu gun olsa da, gecenin sonundaki ‘Tropikal’ konulu ve giyisili, havuz basi sirket yemegimiz keyifliydi.

Cairns’e geldigimiz ilk anda tropik sicagi iliklerimize kadar hissettik. Bize ilk bakista (Lulu ve Baho’nun nisan zamaninda) Antalya’yi, sicagin arttigi ogle saatleri kumsuz!! Dubai’ yi hatirlatti. Cairns, Avustralya’nin kuzeyindeki, en onemli gecim kaynagi turizm ve seker kamisi olan sevimli bir ilcemiz :) olarak hafizalarimiza kazindi. Bu kazinti, Persembe, Cuma ve Cumartesi gunu yerini tarifi pek de mumkun olmayan ancak goruldugunde anlasilacak bir duyguya birakti.


Benim event islerim de bitince, Carsamba aksami aslinda gercek tatilimiz baslamis oldu. Haftalar oncesinden Sydney’de ayarladigimiz “ Great Barrier Reef/ Buyuk Set Resifler” ve “ Daintree Rainforest Adventure Tour/ Daintree Yagmur Ormanlari Turu” nu artik yapabilirdik. Carsamba aksami erkenden uyuduk ki, Persembe gunu yapacagimiz resif dalisini daha iyi anlayalim…


Sabah 6:50 de bizi otobusumuz aldi ve Haba Dive isimli katamaranimiza ulastirmak uzere, Cairns’e 60km uzakliktaki Port Douglas’a ilerledik. Yolda seker kamisi tarlalarinin yanisira, yesilin bin bir tonunu da izledik. 1 saatin sonunda, marinadaydik. 25 kisi ile teknemiz yola koyuldu. Cok sevimli bir tayfa ile 1 saat 20 dakkikada okyanusun ortasina dogru ilerledik. Teknenin temizligi, tayfanin yardimseverligi, tuvaletlerin inanilmaz derecede kokmamasindan cok bahsetmeyecegim :) hersey cok guzeldi. Bu guzellik, okyanusun ortasinda, sahil kenarina vuran dalgalari gorunce, muhtesemlige, denize dalinca tarifi imkansiz hislere donustu. Tam da simdi, sairin dedigi gibi, ‘kelimelerim kifayetsiz kaldi’.

Denizi her zaman cok severdim. Ama bir turlu tuple dalamamistim. Cevremde dalis yapan cok arkadasim oldu. Tam olarak anlayamadigim bir hevesle dalmaya baglilardi hep. Biz resiflere snorlkelle daldik, tuple degil. Artik o arkadaslarimi anliyorum!!!! Hem de cok iyi :) Papagan ve melek baliklariyla, vatozla, kilic baligi ile ve en keyiflisi Maori Baligiyla yuzmenin keyfine vardik. Ortalik rengarenkti. Gunesin suda kirilmasi, sudaki renk cumbusu ile bulusunca okyanusun o kismi deniz alti diskosuna donuyordu. Papagan baliklarinin mercanlari her isirisinda duydugumuz tikirtilar muzik oldu kulagimiza. Parmaklarimiz burus burus oluncaya kadar diskoda dans ettik. Gug’le deniz alti konusmasi bile gelistirdik o gun. Snorkelden yukari nasil bir ses cikiyordu bilmiyorum, eminim tekneden bizi duyanlar cok eglenmistir. Ben her buyuk balik gorusumde heyecandan tabiri caizse boguruyordum. Pek konsantre kocamsa, bir profesyonel edasiyla su alti fotolarini cekiyordu. Sadece o gun, okyanusta 280 foto cektik, durduramadik kendimizi…

Mercan kayaliklari 2600km boyunca kiyiya parallel uzanan, UNESCO tarafindan koruma altina alinmis olan, dunyanin dogal harikasindan birisi. Irili ufali 5900 resiften olusuyor. Bunlarin en kucugu bir tenis sahasi kadar, en buyugu ise Cairns’in 2 kati kadar olabiliyor. Yani diyebilriz ki, bizim algiladigimiz dunyanin altinda, apayri bir hayat var. Biz miydik, avatarimiz miydi bilemiyorum ama, bir gunlugune baska bir mekanda yasadik diyebilrim.

Gunun bence en guzel ani, Maori baliginin pesinden belki 10 dakika yuzmekti. Yok yok pesinden degil, duzeltiyorum…. Maori Baligi'yla birlikte yuzmekti.

Great Barrier Reef bir dalisla kalmamali, buna karar verdik. Gene gelecegiz, gene dalacagiz. Su ana kadar belki 50 kez buraya gelin dedim ya.. Listeye bir tane daha ekliyorum. Bizim icin gelmeyin, buraya bu muhtesem hayat tecrubesi icin, bu doga harikasi icin kesinlikle ama kesinlikle gelin. Once in a life time…



Bekliyoruz…

Bizim bu fotolari cektigimizi de anlayin diye kendimizi de koyuyorum :)





8 comments:

  1. fotolar süper yaaaavv.. adamcağızın profesyonel edaya büründüğü kadar varmış :))

    ReplyDelete
  2. muhteşem!!bana annenın kekova'da gozlugum arkasından dalışını hatırlattı. okyanus derinliklerine bakmadan dolaşırız artık mercan kayalıklarında!!Ama ben tüp dalışını ögrenmeyı düşünüyorum:))Sydney'de 1-2 hafta sonunda bu işi halledebılırsınız çocuklar...Hand'cim muhteşem kalemin beni bazen çok güldürdü, eline saglık.Gug seninde bu kadar su altı fotografcısı oldugunu bılmıyordum yani....

    ReplyDelete
  3. Haarika! Köpenk balığı da mı gördünüz yaw

    ReplyDelete
  4. cocuklar hepside SUPER OLMUS SUPER.
    ellerinize yureginize saglik.izlerken coook keyf aldim.sanki sizlerle bende oradaydim.anlati ve gorsellik icin KELİMELERİN KİFAYETSİZ OLDUGU ANLAR dan bir demet olmus...
    ne dicem biliyor musunuz;
    her ikiniz de bu isin profesyonerligine adim atma calismalari icin ;coluk cocuga karismadan
    kurs-seminer,veya reklam-sinema-fotografcilik-
    vb.isin kisa metrajli boyutuna gecin.
    yakisir valla.

    ReplyDelete
  5. harika olmus hepsi, cameraya su kacmamis:) cok iyi is cikmis cok, bir dahaki sefere is gezisinde manevi cocugunuz olaraktan ben de katilmak isterim ;) ama ben snorkelle dalarsam suyun kaldirma kuvveti bir sekilde beni yukari kaldiriyo onu nasil halledicez?

    ReplyDelete
  6. muhtesem gorunuyor, fotolar da bir harika..

    ReplyDelete